Tuesday 5 January 2016

Minyak Kelapa Dara (VCO) , Apa Kata Pakar ?

Belum pdr-jon-kabaraernah dalam sejarah manusia begitu penting untutk menekankan nilai minyak laurik. Minyak Kelapa Dara (VCO) mengandungi medium chain triglycerides (MCT) yang hamper sama dengan lemak yang terdapat dalam air susu ibu (ASI). MCT mempunyai kesan nutrient yang sama dengan air susu ibu.
- Jon J. Kabara, Ph.D. Professor Emeritus, Michigan State University.


167xNxbruce-fife.jpg.pagespeed.ic.W3fZFQVn0o
Dapat mengurangkan berat badan sebanyak 36 pounds setahun tanpa penukaran pemakanan kecuali Minyak Kelapa Dara (VCO) yang digunakan sungguh menakjubkan.
- Dr. Bruce Fife, pengarang buku baru, Eat Fat, Look Thin : A safe and natural way to Lose weight permanently



Dr_Enig
Kira-kira 50% dari asid lemak dalam lemak kelapa dara adalah asid laurik. Asid laurik adalah asid lemak rantaian sederhana, yang mempunyai fungsi bermanfaat tembahan iaitu dibentuk menjadi monolaurin dalam tubuh manusia atau haiwan. Monolaurin adalah monogliserid berciri antivirus, antibakteria dan antiprotozoal yang digunakan oleh manusia atau haiwan untuk memusnahkan virus-virus berselaput lipid seperti HIV, herpes, cytomegalovirus, influenza, berbagai bakteria patogenik termasuk listeria monocytogenes dan heliobacter pylori, dan protozoa seperti giardia lamblia. Beberapa kajian juga telah menunjukkan sedikit kesan antimikrob asid laurik bebas. Minyak Kelapa Dara adalah makanan berfungdi yang memberi pelbagai khasiat kesihatan.
- Dr. Mary Enig, University Maryland USA

phpThumb_generated_thumbnail
Minyak Kelapa Dara berdiri gagah sebagai minyak yang paling menyihatkan yang boleh anda gunakan. Ia mengandungi selautan khasiat kesihatan serta khazanah penyelidikan yang benar-benar berharga. Saya sesungguhnya sangat inginkan agar anda menjadikan Minyak Kelapa Dara (VCO) sebagai sebahagian daripada pelan harian pemakanan anda.
- Mark Atkinson, Holistic Medical Physician, BBS Bcs (Hons) FRIPHH FCMA BETD SAC DIP (Clinical Nutrition)


No comments:

Post a Comment